مصرف میوه در وعده سحر ماه مبارك رمضان، به دلیل وجود فیبر در آن، موجب پایداری بیشتر مایعات در بدن و تحمل تشنگی می شود.

تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه ، گفت: روزه داری در فصل تابستان به دلیل تبخیر بیشتر آب بدن برای افرادی كه در بیرون از منزل فعالیت دارند، موجب افزایش احساس تشنگی می شود.

وی ادامه داد: نوشیدن آب فراوان به ویژه در وعده سحری مشكل تشنگی را حل نكرده؛ چرا كه دو ساعت بعد از آشامیدن، آب به شكل عرق و ادرار از بدن خارج می شود.

نیستانی خاطرنشان كرد: توصیه ما برای جلوگیری از احساس تشنگی برای روزه داران در فصل تابستان، مصرف میوه در وعده سحری بوده كه افراد می توانند از میوه ها و یا خیار و گوجه فرنگی به همراه پنیر و نان در این وعده استفاده كنند.

وی یادآور شد: میوه ها به دلیل وجود فیبر، آب را در خود ذخیره كرده و هنگامی كه روزه دار از آن به عنوان وعده سحری استفاده كرد، مدت زمان زیادی طول می كشد كه به روده بزرگ رسیده و در آن جا مقدار بیشتری از مایعات به وسیله روده بزرگ جذب بدن شده و به دلیل پایداری بیشتر مایعات در بدن، توان فرد را در تحمل تشنگی افزایش می دهد.

همچنین؛ حفظ عادت به خوردن میوه ها به جای صبحانه پس از ماه مبارك رمضان، به سلامت بدن افراد كمك خواهد كرد.