شرایطی كه شما را از ورزش كردن باز خواهد داشت.

 گاهی برای حفظ سلامت مادر، نوزاد و یا هر دو، ورزش كردن در دوران بارداری به شدت ممنوع می شود. قبل از شروع یك برنامه ورزشی یا برای ادامه یا تغییر آن با پزشك خود موضوع را بررسی كنید. دانشكده زنان و زایمان آمریكا تمرین ایروبیك را در صورتی كه در دوران بارداری هر یك از شرایط زیر را دارید منتفی می داند.

  • بیماریهای قلبی
  • بیماریهای ریوی
  • نارسایی گردن رحم/ Cerclage
  • بارداری چندقلویی (برای مثال، دوقلو، سه قلو) در صورتی كه در خطر زایمان زودرس می باشید.
  • خونریزی مداوم در 3 ماهه دوم یا سوم
  • Previa جفت بعد از 26 هفته
  • زایمان زودرس
  • پارگی كیسه آب
  • Preeclampsia (فشارخون بالای حاملگی)
  • فشارخون بالای مزمن
  • كم خونی شدید

از پزشك خود بخواهید تا به شما بگوید دقیقاً چه فعالیتهایی برای شما ممنوع است و اینكه آیا باید از شدت یا زمان هیچ یك از فعالیتهایتان بكاهید یا خیر؟ شاید هنوز هم بتوانید تمرینات ورزشی محدودی را مثل تقویت و پرورش بازوها و پشت انجام دهید.

 علائم هشداری كه باید در صورت رؤیت، ورزش كردن را متوقف كنید.

 اگر در هنگام ورزش هر یك از علائم را داشتید، سریع متوقف شوید و به پزشك خود مراجعه كنید:

  • خونریزی واژنی
  • سرگیجه یا احساس غش
  • كوتاهی و بریده شدن نفس
  • سردرد
  • درد قفسه سینه
  • ضعف ماهیچه ها
  • درد ماهیچه ساق پا یا ورم آن (كه می تواند نشان دهنده لختگی خون در این ناحیه باشد)
  • درد كمر یا درد در لگن خاصره
  • انقباضات در رحم/زایمان زودرس
  • كاهش حركت جنین (یاد بگیرید چگونه حركت نوزاد را بررسی كنید، اما به یاد داشته باشید كه نوزاد، وقتی شما فعالیت بیشتری دارید غالباً بسیار آرام است.)
  • چكه كردن مایع (آب) از واژن شما
  • ضربان قلب تند یا طپش شدید، حتی وقتی در حالت استراحت هستید.

http://www.koodakeman.com/Default.aspx